Bahasa Iklan Dalam Akhbar Tamil Malaysia: Satu Kajian Deskriptif

Yokammal, Mariasomalia (2008) Bahasa Iklan Dalam Akhbar Tamil Malaysia: Satu Kajian Deskriptif. Masters thesis, University of Malaya.

[img] PDF
Yokammal Mariasomlia_Cover Page.pdf

Download (507kB)
[img] PDF
Yokammal Mariasomlia_Abstract & Contents.pdf

Download (64kB)
[img] PDF
Yokammal Mariasomlia_Chapter 1-5.pdf

Download (597kB)

Abstract

This study is about the language used in advertisements in Malaysian Tamil news papers. Advertising has become a cultural factor and it causes an effect on the language. The printed media uses standard language as compared to the electronic media such as radio and television. This is because the printed media is in written language. The purpose of advertisements are to draw interest, to maintain interest and to persuade consumers to buy the goods or services which are being advertised. This factor too influences the language style of news paper advertisements in general and the Tamil newspaper specifically. Sixty five advertisements were used in this study. These advertisements were taken from two popular Tamil newspapers namely Tamil Nesan and Malayasia Nanban. Data was collected from June to December 2005. The researcher has used the survey method and discourse analysis method in this study. Data analysis was done both qualitatively and quantitatively. The findings revealed that code switching and code mixing often took place in Malaysian Tamil newspaper advertisements. This involves English and Malay languages. Studies on the sentence structures show that imperative sentences and statements are used more often compared to interrogative sentences and exclamation sentences. The phrasal structure often used in Malaysian Tamil newspaper advertisements are verb phrases (vinaitogai), adjective phrases (paNputogai), case phrases (ve:Rumaitogai) and relative phrases (uvamaitogai). It is found that the language borrowing is rampant in the form of new single words, compound words and specific terminologies from English and Malay languages. Apart from this, figurative language and prosody have drawn the researcher’s attention. It is also found that several advertisements techniques and persuasive methods are used in Tamil advertisements in Malaysian Tamil newspapers. Kajian ini berfokus pada bahasa iklan dalam akhbar Tamil Malaysia. Pengiklanan sudahpun menjadi faktor pembudayaan masyarakat dan faktor yang boleh meninggalkan kesan pada sesuatu bahasa itu. Bahasa dalam iklan media cetak lebih standard berbanding dengan bahasa iklan lisan radio dan televisyen. Perbezaan ini mungkin disebabkan oleh ciri bahasa iklan media cetak yang merupakan bahasa tulisan untuk dibaca. Tujuan pengiklan adalah untuk menarik minat, mengekalkan minat dan memujuk sasaran untuk bertindak membeli barangan atau perkhidmatan yang diiklankan. Faktor ini sangat mempengaruhi gaya bahasa iklan akhbar secara amnya dan akhbar Tamil secara khususnya. Sebanyak enam puluh lima iklan telah digunakan untuk kajian ini. Iklan-iklan tersebut diambil dari dua akhbar Tamil yang popular iaitu Tamil Nesan dan Malaysia Nanban. Data dikumpul daripada akhbar bulan Jun – Disember 2005. Tempoh masa enam bulan diambil untuk mendapatkan data yang mencukupi. Pengkaji telah menggunakan kaedah tinjauan dan kaedah analisis wacana dalam kajian ini. Data dianalisis secara kualitatif dan kuantitatif ditulis disampaikan secara deskriptif. Dapatan kajian menunjukkan pembauran kod dan penukaran kod kerap berlaku dalam iklan akhbar Tamil Malaysia. Ia melibatkan bahasa Inggeris dan bahasa Malaysia. Kajian ke atas struktur ayat menunjukkan ayat perintah dan penyata lebih banyak digunakan berbanding dengan ayat tanya dan ayat seruan. Struktur frasa menampakkan frasa kerja (vinaitogai), frasa adjektif (paNputogai),frasa kasus (ve:Rumaitogai) dan frasa bandingan (uvamaitogai) banyak digunakan dalam iklan akhbar Tamil. Iklan dalam akhbar Tamil juga memperlihatkan istilah khusus bagi bidang tersebut dan kata-kata pinjaman daripada pelbagai bahasa seperti bahasa Inggeris dan bahasa Melayu. Para pengiklan juga didapati membentuk beberapa kata baru dalam bahasa Tamil secara pemajmukan. Selain itu, penggunaan bahasa prosodi dan bahasa figuratif juga amat ketara. Para pengiklan turut menggunakan pelbagai teknik pengiklanan dan kaedah pemujukan dalam akhbar Tamil Malaysia.

Item Type: Thesis (Masters)
Uncontrolled Keywords: Malaysian Tamil Newpapers, Advertisement, Tamil Nesan, Language Borrowing
Subjects: P Language and Literature > P Philology. Linguistics
Depositing User: MS NOOR ZAKIRA ZULRIMI
Date Deposited: 19 Jul 2013 04:06
Last Modified: 19 Jul 2013 04:06
URI: http://repository.um.edu.my/id/eprint/667

Actions (login required)

View Item View Item